• 18 OCT 16
    • 4
    Disfàgia. Tractament logopèdic

    Disfàgia. Tractament logopèdic

    La disfàgia es considera la dificultat o les molèsties produïdes en el procés de empassar (deglutir) els aliments sòlids, líquids o inclús la saliva. És un procés molt complex en el que intervenen un gran número de músculs i nervis que han de mantenir-se sempre coordinats i per tant qualsevol dany en alguna d’aquestes estructures o

    Read more →
    • 26 JUN 15
    • 3

    Aulas con “dificultades de aprendizaje”

    Como señala Anna Sans, neuropediatra del Servicio de Neurología del Hospital Sant Joan de Déu y coordinadora de la Unidad de Trastornos del Aprendizaje Escolar (UTAE), en la mayoría de las aulas españolas nos encontramos, con almenos, un alumno con alguna dificultad para el aprendizaje, leáse dislexia, TDAH o discalculia entre las más usuales. Es

    Read more →
    • 01 JUN 15
    • 3

    QUÈ ÉS LA DISCALCÚLIA?

    La Discalcúlia és un trastorn del neurodesenvolupament coneguda també com la “dislèxia dels números”. La podríem definir com la dificultat per entendre i aprendre els conceptes bàsics de les matemàtiques (dificultats per adquirir els números, per relacionar nombre amb quantitat, …), els algoritmes i el raonament matemàtic. Aquestes dificultats, sovint poden passar desapercebudes per què

    Read more →
    • 29 APR 15
    • 4

    Nuevo enfoque en el tratamiento de la Dislexia.

    Ayer, 28 de abril de 2015, el diario “la voz de Galicia”, publicaba este interesante artículo, dónde se da a conocer un nuevo estudio español que demuestra “las dificultades de los niños y niñas con dislexia a usar herramientas no fonológicas para identificar las sílabas tónicas en el lenguaje oral”. Este hallazgo permite dar un

    Read more →
    • 16 APR 15
    • 3

    Llibres o tabletes digitals?

    Des de fa una anys, s’està posant de moda en algunes escoles, substituir els llibres per les conegudes “tabletes digitals”. És cert, que crec que els llibres van quedant obsolets i que la vida i la naturalesa ens mostra tot el què podem aprendre (mai he entés per a què s’ensenya en un dibuix una

    Read more →
    • 24 MAR 15
    • 3

    La importància de posar límits

    Segur que si teniu fills, en algun moment us han dit de la importància de posar límits., però… què vol dir exactament? La paraula que podria englobar-ho millor és: NO. Saber dir No. Sabem que moltes vegades, quan diem no al nen, aquest plora, fa rebequeries (sobretot quan no esteu a casa) i intenta tot

    Read more →
    • 16 MAR 15
    • 3

    La Importancia de la Tecnología en la Dislexia

    Luz Rello, investigadora española con numerosos premios concebidos por su trabajo con la dislexia, ha creado dos herramientas que ayudan a leer y escribir a niños y niñas con dicho trastorno: DysWebsia y Piruletras respectivamente. Para ello, se ha hecho eco de la Tecnología. El motivo por el que se ha volcado en la tecnología,

    Read more →
    • 10 MAR 15
    • 3

    EMDR

    L’EMDR (Desensibilització i Reprocessament mitjançant Moviments Oculars, en anglès: Eye Movement Desensitization and Reprocessing) és un abordatge terapèutic que ha demostrat ser molt eficaç en el tractament de molts problemes psicològics. La Dra Francine Shapiro és qui va descobrir i desenvolupar aquest mètode al 1987. En els darrers anys, s’han portat a terme diversos estudis

    Read more →
    • 27 FEB 15
    • 3

    Juegos para ayudar en las dificultades de los niños y niñas con TDAH

    En la publicación anterior, hablamos sobre el diseño de unos libros especialmente realizados para niños y niñas con disléxia. La entrada de hoy, va a ir dirigida a los niños con TDAH, especialmente sobre juegos que ayudan y entrenan en las dificultades que éstos pueden presentar: concentración, inhibición de respuestas, atención, autocontrol, percepción visual, razonamiento

    Read more →
    • 18 FEB 15
    • 3

    Libros diseñados especialmente para niñ@s con disléxia

    Barrington Stoke ha diseñado una serie de libros para que los niños y niñas con disléxia disfruten leyendo. Éstos están basados en la edad lectora del niño/a y no en su edad real, además se han tenido en cuenta una serie de factores que facilitan su lectura: – son de un color crema para reducir

    Read more →