• 11 NOV. 17
    • 0
    Logopèdia: quan convé iniciar el tractament

    Logopèdia: quan convé iniciar el tractament

    Des de la logopèdia identifiquem diferents causes o alteracions que poden dificultar un desenvolupament correcte del llenguatge i la parla durant el procès d´adquisició d´aquests aspectes tant importants per a la comunicació. Encara que el ritme evolutiu de cada nen és diferent, no hem d´oblidar que, quan més aviat tractem les alteracions o dificultats en

    Read more →
    • 27 OCT. 17
    • 0
    Discalcúlia: concepte i signes d’alerta

    Discalcúlia: concepte i signes d’alerta

    Dins dels Trastorns d’Aprenentatge, la  Discalcúlia és el trastorn menys conegut i menys investigat fins al moment, però en el transcurs dels últims anys ha anat incrementant l’interès per la Discalcúlia, donant peu a nous coneixements, tant en la seva detecció com en el seu tractament. Primer de tot, és molt important entendre què és.

    Read more →
    • 13 OCT. 17
    • 0
    Dislèxia: concepte i abordatge

    Dislèxia: concepte i abordatge

    La dislèxia és un trastorn específic de l’aprenentatge de base neurobiològica, una dificultat per adquirir la lectura que presenten alguns nens amb intel.ligència, motivació i escolarització normalitzada. El nen dislèctic presenta una lectura poc automatitzada amb errors, com rotacions, inversions…, d’impressió costosa, enlentida i, sovint, amb una comprensió força preservada. Per tant, parlem de dislèxia

    Read more →
    • 29 SET. 17
    • 0
    Ansietat infantil i adolescent: definició i pautes per a casa

    Ansietat infantil i adolescent: definició i pautes per a casa

    L’ansietat és el mecanisme que ens permet adaptar-nos al medi, activant l’alerta davant estímuls perillosos que sorgeixen en el nostre entorn. Possibilitant així el desenvolupament d’una resposta adaptativa i adient a la situació. Entrem en conflicte quan aquesta ansietat és desproporcionada i inadequada. Quan l’individu es posa en alerta davant estímuls que no són perillosos,

    Read more →
    • 27 JUL. 17
    • 0
    Incorporació del mètode Glifing al Centre Giner

    Incorporació del mètode Glifing al Centre Giner

    Amb la voluntat de seguir millorant l’atenció als nens i nenes del centre aquest any hem decidit incorporar la metodologia Glifing a les intervencions de caire psicopedagògic i logopèdic que realitzem al centre Giner. El principal motiu de la incorporació del mètode esdevé les possibilitats que ens proporciona aquest mètode de millorar els processos de

    Read more →
    • 18 OCT. 16
    • 0
    Disfàgia. Tractament logopèdic

    Disfàgia. Tractament logopèdic

    La disfàgia es considera la dificultat o les molèsties produïdes en el procés de empassar (deglutir) els aliments sòlids, líquids o inclús la saliva. És un procés molt complex en el que intervenen un gran número de músculs i nervis que han de mantenir-se sempre coordinats i per tant qualsevol dany en alguna d’aquestes estructures o

    Read more →
    • 26 JUNY 15
    • 0

    Aulas con “dificultades de aprendizaje”

    Como señala Anna Sans, neuropediatra del Servicio de Neurología del Hospital Sant Joan de Déu y coordinadora de la Unidad de Trastornos del Aprendizaje Escolar (UTAE), en la mayoría de las aulas españolas nos encontramos, con almenos, un alumno con alguna dificultad para el aprendizaje, leáse dislexia, TDAH o discalculia entre las más usuales. Es

    Read more →
    • 01 JUNY 15
    • 0

    QUÈ ÉS LA DISCALCÚLIA?

    La Discalcúlia és un trastorn del neurodesenvolupament coneguda també com la “dislèxia dels números”. La podríem definir com la dificultat per entendre i aprendre els conceptes bàsics de les matemàtiques (dificultats per adquirir els números, per relacionar nombre amb quantitat, …), els algoritmes i el raonament matemàtic. Aquestes dificultats, sovint poden passar desapercebudes per què

    Read more →
    • 29 ABR. 15
    • 0

    Nuevo enfoque en el tratamiento de la Dislexia.

    Ayer, 28 de abril de 2015, el diario “la voz de Galicia”, publicaba este interesante artículo, dónde se da a conocer un nuevo estudio español que demuestra “las dificultades de los niños y niñas con dislexia a usar herramientas no fonológicas para identificar las sílabas tónicas en el lenguaje oral”. Este hallazgo permite dar un

    Read more →
    • 16 ABR. 15
    • 1

    Llibres o tabletes digitals?

    Des de fa una anys, s’està posant de moda en algunes escoles, substituir els llibres per les conegudes “tabletes digitals”. És cert, que crec que els llibres van quedant obsolets i que la vida i la naturalesa ens mostra tot el què podem aprendre (mai he entés per a què s’ensenya en un dibuix una

    Read more →