• 24 NOV. 14
    • 0

    Nou mètode per millorar en la lectura i l’escriptura

    Experts de la UB estan provant amb èxit un nou mètode basat en el joc que millora l’aprenentatge de l’escriptura i la lectura. Han aconseguit, en un temps relativament curt, una reducció significativa de les faltes ortogràfiques. Segons, Josep Maria Serra Grabulosa, un dels responsables del grup de recerca que treballa en aquest projecte, la

    Read more →
    • 07 NOV. 14
    • 0

    El limbo escolar de la Dislexia

    El siguiente link, abre un artículo publicado en el “Periódico de Catalunya” que trata de las dificultades que pueden tener las personas con dislexia y sus familias. Dificultades que van desde dónde ir a tratar dicho trastorno, hasta encontrar un profesorado realmente conocedor y con la formación específica necesaria. Os recomiendo su lectura.

    Read more →
    • 27 OCT. 14
    • 0

    Consecuencias del “Efecto Pigmalión”

    El “Efecto Pigmalión” o también llamado “profecías autocumpidas” lo podríamos resumir sobre cómo las expectativas que tenemos sobre nuestro hijo o alumno se cumplen. Es decir, si creemos que nuestro hijo/alumno es un vago o muy nervioso o un incapaz de hacer “x” cosa, actuaremos en consecuencia y por tanto él acabará actuando como nosotros

    Read more →
    • 07 OCT. 14
    • 0

    Característiques generals de nens amb dislèxia

    –  Són nens intel•ligents però tenen dificultats a l’hora de llegir i escriure. A més, cometen errades ortogràfiques que no pertoquen per edat. –  Solen ser curiosos i creatius. –  Dediquen més temps que la resta dels seus companys, a acabar la feina escolar. –  Solen tenir una baixa autoestima per la imatge que tenen

    Read more →
    • 30 JUL. 14
    • 0

    TDAH a casa: com ens comuniquem?

    La criança d’un fill mai no és fàcil, i si aquest presenta TDAH, pot resulta encara més complicada. Per això, és important que hi hagi un treball familiar constant. Aquest treball s’ha d’iniciar l’abans possible, ha de ser concensuat pels pares i aplicat de la mateixa manera. Algunes pautes que poden seguir són: – Ser

    Read more →
    • 14 JUL. 14
    • 0

    Síndrome de Asperger: Guía práctica para la intervención en el ámbito escolar

    En diciembre de 2013, la Asociación Sevillana de Síndrome de Asperger, publicó una guía donde aparecen unos modelos de intervención para la atención, personalizada e individualizada, en el aula de personas con Síndrome de Asperger. En ella, podremos leer aquellas dificultades que podemos encontrarnos en el día a día y cómo podemos afrontarlo: desde el

    Read more →
    • 20 JUNY 14
    • 0

    Guía para la integración del alumnado con TEA en Educación Primaria

    La Universidad de Salamanca, publicó en 2012, una guía para la integración del alumnado con Trastorno del Espectro Autista en Educación Primaria. En ella, podemos encontrar aspectos como la atención del alumnado dentro y fuera del aula, orientaciones para el equipo docente, la interacción con los compañeros, entre otros muchos temas interesantes que pueden ser

    Read more →
    • 11 JUNY 14
    • 0

    Educació Emocional

    En el següent Link, trobareu un documental que parla sobre la importància de treballar les emocions. De la importància de treballar-la ja amb els més petits, per aconseguir que siguin adults feliços, bones persones i equilibrades emocionalment. A més, ens mostren com treballen les emocions amb el més petits. Us el recomano, per què és

    Read more →
    • 03 JUNY 14
    • 0

    Cal·ligrafia: com treballar-la i millorar-la

    La cal•ligrafia té molt a veure, entre d’altres aspectes, amb la motricitat fina. És per això, que des de ben petits és important estimular-la i desenvolupar-la. A continuació, tindreu diferents activitats que podreu utilitzar per desenvolupar aquesta motricitat, tant en petits com en grans: – Agafar fulls de DIN-4 i estripar-los fent tires utilitzant els

    Read more →
    • 26 MAIG 14
    • 0

    TDAH y Selectividad

    Seguro que muchos de vosotros os estais preparando para las pruebas de entrada a la Universidad (PAU). A continuación, podreis acceder a la información necesaria sobre el “protocolo de acceso a la Universidad para alumnos con TDAH” y “tramitaciones y documentaciones necesarias”. “Protocolo” de acceso a la universidad para alumnado con TDAH Se especula mucho

    Read more →