• La importància de posar límits

    Segur que si teniu fills, en algun moment us han dit de la importància de posar límits., però… què vol dir exactament?
    La paraula que podria englobar-ho millor és: NO. Saber dir No.
    Sabem que moltes vegades, quan diem no al nen, aquest plora, fa rebequeries (sobretot quan no esteu a casa) i intenta tot per aconseguir allò que vol. En aquests casos cal mantenir-se ferm (amb un to de veu segur, seré i tranquil, sense crits) i no caure en les seves manipulacions.
    Per poder fer-ho, podem seguir una sèrie de pautes:
    1. El pare i la mare (o els seus responsables) han d’anar a una. Si un creu que abans de dinar no es pot menjar xocolata, l’altre ha de recolzar a la parella i la seva decisió. Ha d’haver-hi unió i complicitat. D’aquesta manera veurà que Segur que si teniu fills, en algun moment us han dit de la importància de posar límits., però… què vol dir exactament?
    La paraula que podria englobar-ho millor és: NO. Saber dir No.
    Sabem que moltes vegades, quan diem no al nen, aquest plora, fa rebequeries (sobretot quan no esteu a casa) i intenta tot per aconseguir allò que vol. En aquests casos cal mantenir-se ferm (amb un to de veu segur, seré i tranquil, sense crits) i no caure en les seves manipulacions.
    Per poder fer-ho, podem seguir una sèrie de pautes:

    1. El pare i la mare (o els seus responsables) han d’anar a una. Si un creu que abans de dinar no es pot menjar xocolata, l’altre ha de recolzar a la parella i la seva decisió. Ha d’haver-hi unió i complicitat. D’aquesta manera veurà que tots dos pensen el mateix i que aquesta decisió és el millor per a ell.

    2. Cal ser coherent i tenir molt clar que no poder deixar-li fer (perquè pot ser perillós, perquè no és un bon moment…) i que sí podem. És a dir, si avui no li deixem menjar xocolata abans de dinar, demà tampoc. Podem explicar-li el motiu per ajudar-li a entendre el “no”.

    3. Per evitar rebequeries quan sortim de casa, podem explicar-li què farem i què s’espera d’ell abans de sortir: “ara anirem a comprar; trigarem uns 20 minuts. Em farà molt feliç que caminis al meu costat i que m’ajudis agafant els productes. A més, podràs escollir què vols per berenar”. D’aquesta manera el nen/a sap què passarà i podrà actuar com s’espera.
    El fet de deixar-li escollir, li dóna certa sensació de llibertat i responsabilitat.

    4. Tan important com la resta, és reforçar allò que fa bé: seguint amb l’exemple de la comprar, se’l pot felicitar per caminar al nostre costat, per ajudar, etc. El nen/a se sentirà important, responsable i voldrà seguir amb aquella bona actitud.

    5. Explicar-li el perquè de les coses. Sempre ajuda a entendre què ha de fer i el motiu de fer-ho així.

    Finalment, comentar la importància de tenir en compte de l’edat del nen/a. No podem demanar el mateix a un nen de 3 anys que a un de 6.
    Així doncs, si posem límits, tindrem nens feliços i responsables.

    Leave a reply →
  • Posted by free_viagra on 1 de desembre de 2016, 6:05

    Curler using for online france I has pad.

    Reply →
  • Posted by cialis on 28 de desembre de 2016, 14:46

    Looking for online viagra und kaufen günstig?

    Reply →
  • Posted by generic_cialis on 9 de febrer de 2017, 12:33

    Places and soma for online online online are uninsured or what is with dapoxetine she.

    Reply →
  • Posted by 10 on 21 de març de 2017, 19:33

    for sale Because we may have to resort from many lives when offer to condition it.

    Reply →

Leave a reply

Cancel reply